טרנדים וכל מה שקורה // יוני 2023

חודש יוני חמים ונעים (עם גשם מקומי לפעמים)

שגעת הארוויזיון מאחורינו, יוליה כלבת הים כבר שחתה מחופינו, אז מה קורה, מה חדש ועל מה כולם מדברים? אנחנו כאן כדי לסגור לכם את הפינה!

עייפוד

כי עייפנו מהטרנדים שעוסקים במזון (סתאם, אף פעם לא נמאס לנו מאוכל), אז מה על הפרק החודש? או יותר נכון על השולחן.

קראנץ׳ קורנפלקס 

למי שזוכר (ומקפיד לקרוא את העדכונים שלנו 😉) בדיוק שנה עברה מאז שקראנץ' הפיסטוק נכנס לחיינו בסערה. עכשיו משיקה חברת נסטלה את יורש העצר המחליף – קראנץ' קורנפלקס, בתקווה שיצליח לשחזר את ההצלחה ולשגע את המדינה כמו קודמו.

אנחנו מזכירים שקראנץ׳ הפיסטוק הגיע לעולם כסוג של הגשמת פנטזיה מרעיון של צרכן בודד למתכון שהפך ויראלי ברשת. גם הפעם השתמשו נסטלה בחוכמת ההמונים לקונספט החדש, אך באופן יזום ובאינטראקציה מלאה עם הגולשים, כאשר מוקדם יותר השנה התבקשו חברי קהילת הפייסבוק הפופולרית "רעבים ברעבך" להצביע לטעם הבא של הקראנץ', מהלך שאחריו גם הוזמנו עשרות נסיינים לטעום ולבחור את השלגון – צעד חכם שכמובן רתם את הצרכנים מבעוד מועד ויצר ציפיה רבה למוצר החדש. 

עם השקתו, הוצע הקראנץ' למכירה דרך אפליקציית המשלוחים וולט, עורר עניין רב בזמן קצר ואזל במהירות. הפעם, הודיעה החברה כי תשמור על ייצור סדיר של השלגון על מנת למנוע מסוחרים זריזים להציע אותו למכירה במחירים מופקעים. כך או כך, הרשת מלאה בסרטונים של מתכונים רבים בנושא ונראה שיהיו איתנו בזמן הקרוב.

מתכון 1 קראנץ׳ קורנפלס בייצור בייתי

מתכון 2 הגרסה המלוחה של קובי אדרי >

@kobiedri

משיב/ה ל-@Ido Shalev267 כל אחד והקראנצ קרונפלקס שלו תקשיבו הכנתי את המתכון באמת כגימיק אבל בסוף יצא את השניצל הכי טעים שאכלנו בחיינו הילדים אמרו אשתי אמרה פשוט אין אין כאלו שניצלים קריספים נימוחים וטעימים יש לכם ממני שלוש שנים אחריות אם הכנתם ולא אהבתם תורידו עוקס קבלו מתכון שהולך לנפץ את מדינת ישראל לרסיסים לשניצל קראנץ קרונפלקס מטורף שהילדים הולכים לרדת לכם מהגב אם תכינו להם מצרכים קילו פילה עוף חצי חבילת קרונפלקס 3 ביצים כף חרדל כך מלח כף פפריקה כוס וחצי קמח שמן עמוק לטיגון אופו ההכנה: -לוקחים את פילה העוף ודוחפים אליו מקלות ארטיק או שיפודים מעץ -בקערה שוברים 3 ביצים ושמים את החרדל המלח והפפריקה מערבבים היטב -מכינים עוד קערה עם קמח לוקחים את הקורנפלקס עם השקית ומועכים(אל תפוררו מידי זה כיף שהם שלמים בביס) -טובלים כל פילה עוף משופד בקמח, אז בביצה ואז בקרונפלקס(תעבדו עם כלל אחד שיד אחת(היד החלשה) תמיד ברטוב(ביצה) ויד אחת תמיד יבשה (בקורנפלקס) מהדקים היטב – מטגנים בשמן עמוק עד להזהבה – מוציאים לרשת טיפטוף או נייר סופג – טובלים בקטשופ ובתיאבון #קרונפלקס #קראנץקרונפלקס #שניצל #שחיתות #מתכונים #יאבלולושמבלולו

♬ צליל מקורי – Kobi Edri

במקרה או לא, רשת הגלידריות ״גולדה״ יצאה ממש לאחרונה במהלך שיווקי דומה, בו היא קוראת ללקוחותיה להמציא את הטעם הבא של הגלידה על ידי יצירת אימג׳ים בכלי AI ומבטיחה אספקת גלידה לשנה שלמה לזוכים >

טרנד לא כשר

אנחנו לא יודעים להסביר מאיפה בדיוק הגיע המתכון או הטרנד הזה, אבל הוא מככב בעשרות מיליוני צפיות בטיקטוק ובאינסטגרם כך שלא יכולנו להתעלם ממנו.

לוקחים נתח בשר חזיר, מטגנים, ואוכלים יחד עם ממרח גוואקמולי – יותר אמריקאי מזה, לא יכול להיות.

סרטון עם יותר מ-123M צפיות ו-7.5M לייקים

It's time to rap this trend

ולסיום, טרנד הרולאפס שבהחלט מאוס על כולנו וגווע ברשת, חווה בחודש האחרון עוד מיני-גל אחרון של התעוררות ברשת בעקבות הירידה במחירים והמוכרים שצברו מלאי ומנסים להיפטר ממנו. 

הנה ההצעה שלנו כאן בסולט אנד פפר מה לעשות איתו 🙂

עדכונים בכף היד

עכשיו זה רשמי – וואטסאפ הוסיפה פיצ׳ר עריכת הודעות גם לאחר שאלו התקבלו על ידי הצד השני. את ההודעות ניתן לערוך עד 15 דקות לאחר שנשלחו והן יסומנו בכיתוב “נערך” (edited), כך שכל הצדדים ידעו כי ההודעה המקורית תוקנה.

תמיד כיף לזהות אימוג׳יז חדשים שנוספו למקלדת 🙂 החודש נוספו וכבר זמינים עבור משתמשי אייפון ואנדרואיד אימוג׳ים חדשים – ביניהם ג'ינג'ר, אווז, ולבבות בצבעים חדשים. צפו בסרטון להתעדכן >

אמהות בטיקטוק

אין תוכן יותר קלאסי, משעשע, אותנטי ומעורר הזדהות כמו תוכן על…. האמהות שלנו!

בין אם בגרסת המקור ובעיקר בגרסת החיקוי, נראה שיותר ויותר יוצרים בארץ ובעולם משתפים תוכן שעוסק באמהות שלהם (ובעצם של כולנו). דווקא בגלל שהן לא מבינות או תואמות את הפורמט הן מצליחות לכבוש אותו. דוגמא מקומית מושלמת לכך היא כוכב הרשת עדן דניאל גבאי והסרטונים הפופולריים שלו בכותרת ״דברים שאמא שלי עושה ואומרת״. הצלחת הסרטונים סללה את הדרך לקמפיין שקטף עדן בהשתתפות אימו למותג life של סופר פארם.

אז רק תקישו בחיפוש moms be like וצפו בתוכן משעשע על אימהות מסביב לעולם.

כשאמא פוגשת אמא אחרת
האמהות של כולנו בשש בבוקר

דברים שאמא שלי עושה ואומרת – גרסת החיקוי

דברים שאמא שלי עושה ואומרת – גרסת המקור >

היי, מה חדש ב- AI?

הבטחנו פינה ואנחנו מתמידים, כל כך הרבה קורה בתחום הזה וקשה להרגיש לא מאחור. מתחילים – 

Google Bard

מרוץ החימוש בין גוגל ל-openAI רשמית בעיצומו כשגוגל השיקה החודש את הצ’טבוט החדש שלה BARD ובכך מתמשך מאבק על השליטה בתחום ה־AI. 

בניגוד ל־ChatGPT (או כמו שהמשתמשים נוהגים לקרוא לו – ג׳פטו) שמקורות הידע שלו נעצרים ב־2021, בארד מחובר לאינטרנט ומסוגל לתת תשובות עדכניות ביותר. בנוסף מציג בארד יתרון גדול בנגישות לעומת המתחרה שלו, עם פלטפורמה ייעודית לנייד ושימוש ע״י כניסה דרך חשבון גוגל ללא יצירת חשבון חדש או התקנה מיוחדת.

מי שלא מצטרפים כרגע לחגיגה הם מדינות האיחוד האירופי וקנדה וזאת ככל הנראה על רקע החשש מפני רגולציות בתחום הבינה המלאכותית, אשר מקודמת בימים אלה על ידי האיחוד.

כתבה בנושא 

Photoshop AI

גם אדובי כחלק ממאמץ פיתוח ושילוב כלי בינה מלאכותית במוצרים שלהם, השיקה החודש גרסת בטא לפוטושופ עם תוסף מחולל AI, הרשת מלאה בדוגמאות לשימושים ראשוניים ואנחנו כבר מתחילים לדמיין איך תראה שגרת העבודה בסטודיו שלנו – 

Pink washing

יכול להיות ששמעתם לאחרונה את המושג ״פינקוושינג״, מונח שנועד לתאר ולבקר תופעה בה חברות, ארגונים שונים או אפילו מדינות עושות שימוש בנושאי זכויות אדם למטרות מסחריות, שיווקיות או פוליטיות על על מנת להיתפס כליברלים והומניים ולעיתים כדי לטייח על עוולות מסויימות. 

המונח נטבע במקור ע״י תומכי מאבק בסרטן השד כאמצעי לזהות חברות שטענו כי הן תומכות בחולות, בעוד שלמעשה הן עושות שימוש ציני ואף מרוויחות ממחלתן לטענתם.

לאחרונה נטבע גם המושג Rainbow washing על ידי הקהילה הלה״טבית ותומכיה בהקשר חודש הגאווה שמציף את הקונפליקט המגיע לקראת כל חודש יוני – אם ואיך נכון וראוי לציין את חודש הגאווה. דיונים רחבים מתקיימים בכל העולם ובקבוצות השיווק השונות שעיקרן הוא למצוא את האיזון הנכון להעלאת הנושא לסדר היום תוך אחריות ורגישות, כזו הרלוונטית גם למותג וגם לקהילה. 

diversity

ייצוג אנושי מגוון הוא בהחלט נושא לא חדש ובשנים האחרונות אנו רואים שינוי בבחירת דוגמנים.ות, שגרירים.ות ופניה לקהלים מגוונים בקמפיינים ובעשייה של מותגים בארץ ובעולם כחלק מהשיח התרבותי על שינוי אידיאל היופי, קבלת השונה וקידום אוכלוסיות מוחלשות. גם כאן כמו בנושא הפינקוושינג, מתעורר דיון בין ייצוג מקדם וחיובי לעומת כזה העושה שימוש ציני המשרת בעיקר את המותג בתרבות הפוליטקלי קורקט.

הנה כמה דוגמאות לקמפיינים ולמהלכים של חברות שונות שתפסו את תשומת ליבנו ועוררו שיח ברשתות לאחרונה: 

מרתה סטיוארט היא האישה המבוגרת ביותר לככב בשער של ספורט׳ס אילוסטרייטד בגיל 81

מותג ההלבשה התחתונה של קים קארדישאן – ״סקימס״ משלב דוגמניות נכות וקטועות גפיים בקמפיין חדש לקולקציה המוקדשת למוגבלי תנועה. ראו כאן

בפעם הראשונה בהיסטוריה מגזין האופנה ווג הבריטי מייצר מהדורה עבור אנשים עיוורים וכבדי ראייה בכתב ברייל.

ואחרונה חביבה – ליהוק שהוכרז מוקדם יותר השנה והפתיע רבים לסרט שכעת כבר בבתי הקולנוע, נסיכת הדיסני אריאל בסרט הלייב אקשן החדש לבת הים הקטנה, בכיכובה של האלי ביילי, שחקנית ממוצא אפרו אמריקאי. צפו בסרטון טיקטוק מרגש שהפך ויראלי עם תגובות לליהוק >

@freeda_en

Our biggest post of the year proves once and for all the representation truly matters. The Little Mermaid is set to hit theatres next year with Halle Bailey, a Black actress, playing Ariel. The trailer had Black and Brown young girls all over the world excited, happy and even emotional at seeing themselves represented on screen. While the casting of a Black woman has caused some controversy, the message it sends overpowers any hate. Here's to representation #Freeda #LittleMermaid #Representation

♬ original sound – Freeda

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

בונוס למי ששרד עד פה: שפת אמהות היא שפה אוניברסלית

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565