טרנדים וכל מה שקורה // מאי 2023

חודש מאי שמח וחזרה לשגרה נעימה לכולנו! 

אנחנו חיים בעולם (דיגיטלי) משתנה בקצב מהיר, הסקירה הזאת נועדה להשאיר את כולנו מעודכנים ולשתף בחלק מהטרנדים והנושאים הבוערים ברשת. אז מה קורה, מה חדש ועל מה כולם מדברים? אנחנו כאן כדי לסגור לכם את הפינה!

לברבי הזאת נמאס מהטרנד הזה

בחודש האחרון, מאז פרסום הטריילר השני לסרט Barbie בכיכובם של מרגו רובי וראיין גוסלינג, כנראה נתקלתם בממים מנצנצים ומיתוג של ברבי באינסטגרם, פייסבוק ובטוויטר.

מדובר במהלך שיווקי פשוט ואפקטיבי במיוחד – יחד עם הטריילר יצאו פוסטרים לסרט בעיצוב מושך את העין ובתבנית ברורה – תמונה של הדמות המככבת ותיאור קצר עליה, יחד איתם הופץ דף נחיתה עם מחולל ממים/סלפי בסגנון הפוסטר, ומשם הדרך הייתה קצרה – הרשת התמלאה במימס בתבנית הקבועה או משחקים בגבולותיה, במיוחד כאלה של דמויות שונות מתרבות הפופ והפכו ויראליים במיוחד. חברות ומותגים שונים בישראל ובעולם לא פיספסו והגיבו, בינהם אמיקה העולמית וגם עיריית תל אביב. אל דאגה, יצרנו לכם קולאז׳ עם מימס נבחרים, שלא תפספסו כלום 🙂

חשבון הטוויטר של הסרט שהתחיל את הכל

קישור למחולל הסלפי של ברבי

 מעתה אימרו שֶׁתֶף ולא feed

האקדמיה ללשון עברית (ממליצים לעקוב אחריהם בסושיאל למי שעדיין לא) פירסמה רשימה של מונחים חדשים והחלטות דקדוק חדשות בתחומי השיווק והפרסום ועוד. איך אומרים לידים, קופירייטינג ומה זה שיווק גרילה? לחצו כאן

היי, מה חדש ב- AI?

כל כך הרבה קורה בתחום הזה, שהחלטנו ליצור פינה קבועה 🙂 והפעם נצא מגבולות הסטילס: 

קיץ סינטטי

ה"פרסומת" הבאה נוצרה לגמרי על ידי AI למותג בירה פיקטיבי והפכה לויראלית תוך זמן קצר. 

חברת הפקה בריטית העומדת מאחורי הפרסומת, יצרה סרט בן 30 שניות בשם ״קיץ סינתטי״ המורכב כולו מקטעים מג'ונרטים על ידי בינה מלאכותית, התוצאה איך לומר, מקריפה במיוחד. 

ויראליות הסרטון בהחלט לא נבעה מכך שהוא מהוקצע במיוחד או בעל קריאייטיב יוצא דופן, אלא דווקא במוזרות ובעיוותים שבו, היוצרים התרחשות אנושית מוכרת וזרה כאחד. בתגובות התעורר דיון ששאל באילו פלטפורמות נוצר הסרט (ככה״נ שילוב של Midjourney ו- Runway), במוסריות של יצירת פרסומות סינטטיות שכאלה, ובעיקר עורר את דמיונם של משווקים וצופים לגבי תוצרים עתידיים של מחוללי וידאו כאלו.

בלנסיאגה והארי פוטר? 

עוד טרנד ענק ביוטיוב שהתחיל ככל הנראה מפרסומת פיקטיבית אך מרשימה במיוחד והפעם בדמוי מותג האופנה באלנסיאגה בשילוב דוגמנים שהם בעצם דמויות מהארי פוטר בסרטון משולב סאונד אנושי ומוכר. הסרטון זכה ליותר מ- 9M צפיות, במהרה הצטרפו שלל גרסאות שהועלו על ידי יוצרים שונים בסרטונים מגוונים ומרשימים שפשוט ממכר לראות! לדוגמא: בלנסיאגה ודמויות מהסדרות "חברים", "המשרד" וגם, בתגובה לטרנד, "משחקי הכס" בכותרת – לגוצ׳י, לא בלנסיאגה, מלחמת הכוכבים, שרק, טיטאניק, מארוול ועוד ועוד…

הקאברים של אריאנה

בין פלטפורמות ה-AI ישנם גם כאלה המייצרים סאונד, בתוכם מסתבר, מאגרים עם קולם של הזמרים המפורסמים האהובים עלינו. כל שצריך לעשות הוא לבחור את הזמר ואת השיר המבוקש – וכך מתקבל "קאבר" שהצליח לבלבל יחד עם משתמשים רבים, גם אותנו, בהיותו ביצוע אותנטי אך כמובן מזוייף לגמרי (מעניין כמה זמן יעבור עד ששימוש כזה יהיה לא חוקי). סרטונים רבים הופצו בטיקטוק וזכו לצפיות רבות, בעיקר כאלה של אריאנה גראנדה בביצועים שונים, כמו "פאפארצי" של ליידי גאגא, או "levitating" של דואה ליפה

סרטון קצר – איך מייצרים כזה? גרסת טיילור סוויפט

@reinaldoaguirre2002

Levitating “IA” – @arianagrande

♬ Levitating – Dua Lipa

פיצ׳ר מסך ירוק באינסטוש

פיצ׳ר חדש של green screen ברילס אינסטגרם מאפשר לייצר תוכן בקלות ללא פילטר חיצוני כמו בעבר, לפיצ׳ר כמה מצבים המאפשרים לשתול תוכן בקלות ברקע הסרטונים, ולייצר תוכן מגוון ומקצועי. ממש אולפן בכף היד 🙂 ככה זה נראה:

ווס אנדרסון אסתטיק

עוד טרנד כייפי בטיקטוק שממש מזמין ליישם אותו, בהשראת סרטיו של הבמאי האמריקאי ווס אנדרסון (גרנד בודפשט הוטל), שסרטיו המוערכים מאופיינים בסגנון חזותי מוקפד, סימטרי וצבעוני. 

לטרנד תבנית וסאונד קבועים (פס קול מסרטו של אנדרסון, הכרוניקה הצרפתית). צפיות מובטחות לעושים את זה נכון. 

טיקטוק קלאסי לטרנד

טיקטוק הסבר – איך עושים את זה נכון

קרוסאובר של טכנולגיית AI וטרנד ווס אנדרסון – גרסת הארי פוטר, גרסת ההכתרה של המלך צ'ארלס

חודש האופנה

קצת איזכורים לחודש האופנתי במיוחד שמאחורינו:

פסטיבל קואצ'לה המדובר, שהוא מין גרסה זוהרת ואמריקאית בסטייל פסטיבל ״בומבמלה״. האירוע מחייב הגעה לכל משפיען שמחשיב עצמו משפיען באמריקה וגם ומחוצה לה. הופעות של מיטב האמנים, מותגים חוגגים בחסויות, משפיענים מתייפים-מתבזים בתלבושות מרעישות. ואנחנו – צופים ונהנים.

ראו את כל הסרטונים בטיקטוק בנושא קואצ׳אלה 2023

אירוע האופנה הגדול ביותר בעולם – המט גאלה השנתי של ווג הנערך במוזיאון המט בניו יורק בכל שנה, בניצוחה של אנה ווינטור העורכת האגדית של ווג האמריקאי.

הרשת מלאה בסרטונים מתייחסים, צוחקים, מקנאים בלוקים הבלתי נשכחים של הכוכבים. 

הנה סרטון טיקטוק עם 2M לייקים, ופוסט אינסטגרם משעשע על הלוק של ריהאנה

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

בהצלחה לנועה בגמר הארוויזיון והמשך וסוף שבוע פנומנאל לכולנו 🙂

בונוס: טיקטוק אחרון המתייחס לביצוע של נועה בחצי גמר למי ששרד עד כאן

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565