טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2023

אהלן וחודש אפריל אביבי לכולם.ן!

אנחנו חיים בעולם (דיגיטלי) משתנה בקצב מהיר, הסקירה הזאת נועדה להשאיר את כולנו מעודכנים ולשתף בחלק מהטרנדים והנושאים הבוערים ברשת. אז מה קורה בימים אלו ברשת? על מה ידברו בשולחן ארוחת החג? אנחנו כאן לסגור לכם את הפינה!

Roll-up trend
עוד טרנד בתחום האוכל (בשילוב ASMR) הציף לאחרונה לגמרי את הטיקטוק – הרעיון פשוט, לוקחים פיסת רול-אפ פירותית, מניחים בתוכה כף גלידה, עוטפים, נוגסים במעטפת שאמורה לקפוא מהגלידה ומתענגים על הצליל הקראנצ׳י.
אלפים רבים של סרטוני האתגר הועלו, משפיענים עולמיים ומקומיים התייחסו, סרטונים של מדפים ריקים מרול-אפס מילאו את הרשת, וכמובן חשבון טיקטוק לחברת fruit roll-ups נפתח בבהילות בדיוק בזמן להגיב. 

הגרסה הקלאסית-אמריקאית

גרסת ה- ASMR של חברת fruit roll ups

Chat GPT- 4

בעוד שענקיות הטק ממהרות להדביק את הפער הטכנולוגי מולה, OpenAI לא עוצרת לרגע ומציגה את GPT- 4, מודל ה-AI המשופר שלה, שהושק החודש בהדגמה חגיגית והציג יכולות מרשימות – אפשרות חיפוש באמצעות תמונה, מערכת אבטחה משופרת, מענה משודרג בשפות שונות ויכולת פתרון בעיות מדויקת יותר.

המודל המשופר גם עומד מאחורי Bing החדש – מנוע החיפוש של חברת מייקרוסופט שפותח בשיתוף OpenAI וכבר מצליח לממש הבטחות שגוגל עוד לא הספיקה לעמוד בהן, כדוגמת יכולת חיפוש היברידית המציעה, בנוסף ללינקים לאתרים שונים, יכולת ניתוח ומענה המאפיינת את Chat GPT.

כתבה על המודל המשופר

כתבה בנושא מנוע החיפוש Bing

טרנד הציפורים

עוד טרנד, או סאונד טרנדי מבית טיקטוק, והפעם כזה שקצת שונה בנוף ולכן שווה לציין (או לצייץ) אותו. נראה ששימוש בצלילים טבעיים כמו הסאונד הזה הופכים לפופולרים יותר ויותר ומספקים הפוגה קלה מהגלילה האינטנסיבית והעמוסה.

גרסה עם 3M צפיות

הגרסה של קים קרדשיאן ובתה נורת׳

millennials VS gen z 

הקרב המתמשך בין המילניאלס (בני דור ה-Y) לבין בני דור ה-Z הוא חלק מטרנד גדול של סרטוני השוואות, ירידות ועקיצות משני צידי המתרס, והאמת שפשוט כיף לעקוב אחריו. 

ג׳ן זי ימצאו כל סיבה לרדת על המילניאלס – על איך שאנחנו מצלמים ומצטלמים, משתמשים באימוג׳יז, מרפררים את הארי פוטר בכל הזדמנות. מהצד השני, המילניאלס מתנשאים במוסר העבודה הגבוה יותר שלהם, בעולם שלם של טכנולוגיה קדם-סמרטפונית שג׳ן זי לא מכירים, הם נוסטלגיים לתקופה ובעיקר- יודעים לצחוק על עצמם. בקיצור, המתנה שלא מפסיקה לתת.

איך ג׳ן זי משתמשים באימוג׳יז

מילינאינס מסתלבטים על הילדים שלהם

Daddy is a state of mind 

אחרי הלוטוס הלבן שקטפה פרסים, וונסדי אדמס והריקוד הויראלי שלה, הגיע תור הסדרה המדוברת הנוכחית – ״The Last of Us״ מבית HBO, המבוססת על משחק מחשב ועוסקת בעולם דיסאוטופי בו מגפה השתלטה על העולם ומאיימת להפוך את האנושות לסוג של זומבים. 

נוכח ברשת, הרבה מעבר לעלילת הסדרה, כוכב הקאסט המדובר – פדרו פסקל, המשחק דמות אב לגיבורה בסיפור, והפך לאבא, או ה״דדי״ של האינטרנט. עם שלל איזכורים, סרטוני הערצה, מרצ׳נדייס מחתרתיים, מימס וראיונות בלתי פוסקים, נראה שפדרו בכל מקום, ובין אם אתם אוהבים את הסדרה או לא – הקראש המשותף של הרשת על פסקל נראה כמו משהו שאי אפשר להתווכח עליו.

Pedro Pascal Is The Internet's Daddy

כל המרצ'נדייז של פדרו ב- Etsy

טיקטוק על מרצ׳נדייז מפתיע

פינטרסט וג׳ן זי 

פינטרסט, הפלטפורמה האהובה והותיקה יש לומר (רשת חברתית המאפשרת למשתמשיה ליצור ולנהל אוספי תמונות משלהם) חווה ירידה קבועה בכמות המשתמשים מידי חודש, אך בשנה האחרונה מדווחת על צמיחה של 40% בכמות המשתמשים מדור הג׳ן זי. מפתיע לכאורה, אך הנימוק המרכזי לבחירת הדור הצעיר דווקא בפינטרסט הוא בהיותה פלטפורמה אופטימית, ללא טוקבקים ומסרים שליליים וכזו המשמשמת מפלט משאר הרשתות החברתיות והשיח הרעיל בהן. 

הנה סרטון שפינטרסט הוציאו בנושא, עם כמה נימוקים נוספים

איך לא עושים את זה נכון

 (real time marketing) RTM

זו דרך נהדרת למותג להגיב בזמן אמת למתרחש בעולם ולייצר שיח עדכני בנכסיו – אבל טיימינג, רגישות ומודעות הם שם המשחק. בשבוע שעבר המדינה בערה, בזמן שעצרנו את הפעילות שלנו בעמודים השונים וחיכינו דרוכים לעדכונים, השחקנית חן אמסלם כתבה פוסט – "עיניים עייפות ועצובות לנוכח המצב במדינה" והוסיפה עם תיוג המותג "מזל שיש לי את הג'ל עיניים שיגרום לי להרגיש קצת זוהרת בתקופה הזאת".

הביקורות על השימוש הציני במצב המדיני לשיווק חברה מסחרית לא איחרו להגיע, הפוסט נמחק, והאיזכורים ברשת לניתוק של השחקנית היו בסופו של דבר האסקפיזם היומי.
כתבה כוללת מקבץ דוגמאות

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

נפגש אחרי החגים,

חג שמח מלא במלח ופלפל 😉

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565