טרנדים וכל מה שקורה // מרץ 2023

אנחנו חיים בעולם (דיגיטלי) משתנה בקצב מהיר, הסקירה הזאת נועדה להשאיר את כולנו מעודכנים ולשתף בחלק מהטרנדים והנושאים הבוערים ברשת, וגם להציע רגע של אסקפיזם מהמציאות הפיזית-ישראלית.

אז מה קורה בימים אלו בדיגיטל וברשתות החברתיות? על מה מדברים, איך ולמה? – אנחנו כאן לסגור לכם את הפינה!

Dumbs ways to die

סרטוני ה-fails היו פופולריים עוד מראשית ימי היוטיוב והרבה לפני השתלטות הטיקטוק, כי מה יותר כיף מלראות אנשים אחרים נופלים/נכשלים (עם סוף טוב כמובן).

הסרטונים האלה ״נארזים״ לאחרונה ברילס ובטיקטוק בטרנד חדש עם סאונד בשם Dumbs ways to die, השיר נוצר במקור כחלק מקמפיין ציבורי אוסטרלי כדי לקדם את בטיחות הרכבת בשנת 2012. הסרטון והסאונד הפכו ויראליים, הקמפיין הוכרז כהצלחה, בהמשך נרכשו זכויותיו ואפילו יצא משחק מחשב עם הדמויות המככבות בסרטון. 

עכשיו, הוא מככב שוב בטיקטוק בשלל גרסאות ואפילו קאברים לשיר (זהירות, שיר מדבק):

סרטון הקמפיין המקורי

Dumbs ways to die

Smart ways to live

למה לא טוסקנה?

פיגועים, הפגנות ואינפלציה? מה יותר ישראלי מהמחשבה על רילוקיישן?
הימים המתוחים בישראל הביאו לשיח הציבורי, ספק בהומור ספק ברצינות, את המחשבה לעזוב את הארץ.

אבל לאן? איך נדע מה המדינה הכי מתאימה לנו?

הנה דף נחיתה שרץ לאחרונה בקבוצות הווצאפ ברחבי הרשת, בו מנסים לעשות לנו סדר ולהתאים לכל אחד מאיתנו את היעד המושלם: 

https://www.yordim-il.com/

נדמה אמנם שמדובר במהלך הומוריסטי אסקפיסטי, אך יש לו משמעות ברורה אליה נחשפים בסוף הפלואו – המטרה לעודד אנשים לצאת מהאדישות והמחשבה לעזוב, כדי לצאת לרחוב ולהפגין.

Don't act like you forgot

אמנם עברו כבר יותר משבועיים ממופע מחצית הסופרבול המצופה במיוחד והקאמבק המדובר של ריהאנה אחרי 7 שנים בהם לא הופיעה על במה. הזמרת חשפה היריון שני עם בייבי באמפ בהופעה מרשימה, ובין אם אהבתם או לא, הרשת עדיין חוגגת עם שלל רפרנסים למופע, לרקדנים ולכריאוגרפיה, לעובר בבטנה של רירי בזמן המופע, ואפילו למתורגמנית שפת הסימנים שכיכבה בעצמה.

הרקדנים
מתורגמנית

העובר בבטן של רירי

@rollingstone

Rihanna’s Super Bowl halftime ASL interpreter went off #rihanna #superbowl #halftimeshow #ASL #halftime

♬ original sound – Rolling Stone

מטא מעתיקה

*וי כחול בתשלום חודשי

כבר לא צריך להיות סלב/משפיען/פוליטיקאי או חברה בינלאומית מוכרת עם מאות אלפי עוקבים – מעכשיו אפשר פשוט לשלם!
אחרי טוויטר, גם אינסטגרם ופייסבוק משיקות וי כחול בתשלום שיושק בשלב הראשון בניו זילנד ואוסטרליה בלבד, ויעלה כ-15 דולר לחודש.

עם רכישת תג האימות יגיעו כאמור יתרונות נוספים שמשתמשים מן המניין יכולים רק לחלום עליהם – נראות וחשיפה נרחבים יותר. ומכאן עולה השאלה האם זה נאות מצד מטא וטוויטר לשנות לחלוטין את המהות של החשבונות המאומתים ולדרוש כעת תשלום למיתוג החשבון כמאושר, והאם זו ההתחלה של הפרת ההצהרה המפורסמת של פייסבוק שהיא "Free and always will be".

כתבה בנושא

*פיצ׳ר בערוץ ה-Broadcast
עייפתם מקבוצות וואטסאפ על כל שטות? מטא מעתיקה מהטלגרם פיצ'ר חדש, בעזרתו יוצרי תוכן יוכלו בעתיד הקרוב באינסטגרם ופייסבוק לנהל צ'אט עם קהל העוקבים.
דרך הצ'אט החדש יוכלו יוצרי התוכן לשתף הודעות, סקרים ותמונות על מנת לשפר את האינטרקציה היומיומית שלהם, כדי להפוך כל דף מעריצים בעתיד לסוג של קהילה קטנה.
רוצים לדעת עוד?

כתבה בנושא

Corecore

אם שמעתם פעם את המושגים barbicore, angelcore או cottagecore אתם יודעים שהם מתייחסים לטרנד אסתטי המככב באינסטגרם ובטיקטוק, המאופיין בערכים, נראות, איפור, אופנה ואקססוריז ספציפיים.

לאחרונה טרנד ה-Corecore תופס תאוצה בטיקטוק, מייצר הפרעה בעין, ומביע ביקורת על כל ״אסתטיקה״ מנוסחת שהגיעה לפניו. הטרנד הוא בעצם סרטוני קולאז׳ המורכבים מפיסות מדיה או אוסף של סרטוני טיקטוק שונים ערוכים יחד. 

הסרטונים היצירתיים והקודרים מביעים כאוס, אי שקט ואי סדר. הטרנד מוסבר כדרכו של דור ה-z להביע את מיאוסו מהעומס הדיגיטלי, המנטלי, מריבוי המסרים, ריבוי הטרנדים ותחושת הריקות שנובעת מהגלילה האין סופית.

סרטון 1 wake up
סרטון 2 פסטורליה

כתבה המשווה את הטרנד לתנועת האמנות המחאתית דאדא

מי עוקב אחריי?

מכירים את זה שאתם מסתכלים על רשימת העוקבים והנעקבים שלכם ואתם מגלים שאתם לא מזהים חצי ממנה?  או שאולי החלטתם שפשוט הגיע הזמן לרענן את הפיד.

פיצ׳ר חדש באינסטגרם מאפשר להבין יותר לעומק את רמת ואופן האינגייג׳מנט שלנו עם העוקבים והנעקבים וחושף לנו אילו חשבונות האלגוריתם מציג לנו בעיקר בפיד.

הפיצ׳ר בעצם מחלק את העוקבים לקטגוריות ״האינטרקציה המינימלית ביותר״ ו-״מוצגים הכי הרבה בפיד״ ומאפשר דרך סינון קלה ויעילה. 

לחצו על מספר העוקבים בחשבון שלכם וקבלו את המידע 🙂

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

נפגש בפעם הבאה,

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565