טרנדים וכל מה שקורה // יולי 2023

חודש יולי חם במיוחד בעיצומו, רשת חברתית חדשה הפציעה בחיינו, ברבי ממשיכה להכות גלים, כולם שרים לחם חביתה, אז מה עוד קורה? אנחנו כאן כדי לסגור לכם את הפינה!

די ברבי, די קן  

הסרט של השנה סוף סוף יצא בסוף השבוע האחרון ואיתו מסתיים מסע השיווק בין המדוברים והגדולים בהיסטוריה. אינספור שתפ״ים נרשמו מכל קשת המוצרים והמותגים, ביניהם – זארה, GAP, בלנסיאגה, בלומינגדיילס האמריקאית, נעלי קרוקס, אלדו, סופרגה, בורגר קינג, רשת הגלידריות ״גולדה״ הישראלית. ולא רק אופנה, טיפוח ומזון, בתחום הנדל״ן שת״פ עם אייר בי אנד בי לאפשרות השכרת בית ברבי אמיתי במליבו, פרקים בערוץ הדיגיטל של מגזין האדריכלות הנחשב AD בהם סיור בסט הסרט עם מרגו רובי וגם סקירה אדריכלית על בית ברבי לאורך השנים. בתחום האפליקציות והגיימינג – שת״פ עם פלטפורמת ההיכרויות ״באמבל״, משחק המובייל ״קנדי קראש״, משחק הקלפים UNO, שלטי משחק ל-Xbox ועוד ועוד ועוד ועוד…

אל דאגה הכנו לכם קולאז׳ >

ברשתות החברתיות, בנוסף לסרטוני הפרגונים מהגולשים ואפילו פילוחי תקציבים המתייחסים לצוות השיווק של ברבי, עולים סרטונים רבים נוספים ביניהם סיקור של כוכבת ומפיקת הסרט מרגו רובי במסע היח״צ עם שחזורי הלוקים של ברבי מכל השנים, של גולשים מוציאים מהבוידעם את בובות הברבי המקוריות משנות ה-80׳ לובשת את הלוקים שחזרו להיות אייקונים, זאת יחד עם ברבי עצמה כמותג, שבשנים האחרונות חוותה ביקורת על מודל גוף ודימוי נשי שלילי והואשמה בחוסר רלוונטיות שכעת נראה רחוק.

התרשמויות ראשוניות מצפיות הסרט בבימויה של גרטה גרוויג המוערכת, מדווחות על סרט מושקע עם מסר וביקורת מעצימה, השקעה מטורפת בארט ושימוש מועט במחשוב וטכנולוגיות CGI (אולי זו הסיבה שדווח מחסור עולמי בצבע הורוד בגוון הנקרא Barbie).

בתזמון מעניין, בסופ״ש האחרון גם יצא לאקרנים ברחבי העולם הסרט ״אופנהיימר״ בבימויו של כריסטופר נולאן ומגולל את סיפורו של ממציא פצצת האטום רוברט אופנהיימר. הסרט הארוך עם קטעים בשחור-לבן שעוסק במדע ופוליטיקה לא יכול להוות ניגוד יותר גדול לקומדיה הצבועה בורוד. הקונטרסט הזה הביא איתו טרנד של התייחסויות ברשת, כולל של כוכב הסרט קיליאן מרפי (פיקי בלניידרס) שמנסה לשדר עסקים כרגיל ואולי נהנה מכיוון השיווק הלא צפוי.

אז מה אתם הולכים לראות? אופנהיימר או ברבי? סרטון משעשע >

גרילה מדומה 

יכול להיות שנתקלתם החודש בסרטון שהפך ויראלי – פרסומת למסקרה של חברת האיפור מייבלין בדמות קרון ברכבת התחתית בניו יורק ואוטובוס ברחובות לונדון שמים מסקרה. (כן, נשמע מוזר).

הסרטון שנראה אמיתי לחלוטין עשוי בעצם טכנולוגיה ממוחשבת ונוצר ע״י איאן פדג׳הם, אמן CGI מוכשר שאחראי לשת״פים רבים וויראלים נוספים ומתאפיין בטביעת יד ייחודית המטשטשת בין דמיון למציאות. עבודותיו כבר יצרו ז'אנר בפני עצמו המבשר על מגמה חדשה בשיווק גרילה – התערבות במרחב העירוני באופן וירטואלי בלבד. האיכות הגבוהה של הסרטונים והטמעת האלמנטים הלא צפויים במרחב מבלבלת את הצופים ומייצרת באז מיידי. במציאות בה התיעוד מתעלה על הדבר עצמו נראה ששיווק מהסוג הזה כאן כדי להישאר. 

סרטון הפרסומת >

@maybelline

📣 All aboard the Sky High Mascara Express ✨🚄 After hitting the NYC Streets, we’re taking over London💂🇬🇧 We are on the move with #SkyHighMascara elevating your lash game to new heights🌤️ 🌇 it’s guaranteed to serve limitless lash length 📏 and full volume😍 #Maybelline

♬ original sound – Maybelline New York

צפו בסרטון של עובדת מייבלין מספרת על התהליך הפנימי של צוות השיווק והמחשבה מאחורי יצירת הפרסומת.

אנחנו ממליצים להיכנס גם לעמוד האינסטגרם של איאן הנקרא origiful@ בו הוא משתף תכנים מתהליך העבודה שלו, קטעים שלא הופצו או לא עובדו עד הסוף ואת ההשראות לדימויים הסוריאליסטיים המגיעים מרנה מגריט ועד דאלי. הנה פוסט כזה על הפרסומת של מייבלין.

Threads

ההכרזה של מארק צוקרברג בתחילת החודש על רשת חברתית חדשה הפתיעה את כולנו. Threads היא התשובה של מטא לטוויטר ומהווה ללא ספק עליית מדרגה בדו-קרב הפומבי בין צוקרברג לאילון מאסק (שמצידו איים מיד בתביעה והאשמה בשימוש בסודות מסחריים). ההתנפלות הייתה מהירה – רק ארבעה ימים מהשקתה נרשמו יותר מ-100 מיליון משתמשים ובכך הפכה ליישום עם קצב הצמיחה המהיר ביותר בהיסטוריה (עקפה את ChatGPT שהגיעה לאותו מספר של משתמשים תוך חודשיים).

כמה פרטים יבשים – האפליקציה מאפשרת העלאת פוסטים באורך של עד 500 תווים, שיכולים לכלול קישורים, תמונות וסרטונים באורך של עד חמש דקות. החיבור נעשה באמצעות חשבון האינסטגרם, כך שניתן לעקוב אחרי אותם החשבונות בלי ״להתחיל מהתחלה״. המשמעות הנוספת שהפתיעה משתמשים היא היעדר האפשרות להסיר את הפרופיל ברשת החדשה ללא מחיקת חשבון האינסטגרם המארח.

בזמן הקצר של הימצאותה בחיינו, היא הספיקה לבלבל אותנו הישראלים לא רק בנוגע לשמה (ת׳רדס? חוטים? איך מבטאים את זה?) אלא גם בעניין הרלוונטיות, הטון אוף וויס המתאים לה, ואפילו הזהות שלנו בתוכה. עד כה מסתמן שיח שלילי עם שנינות מאולצת שהואשם כרעיל, ולאחר שבועיים מדווחת ירידה מגמתית של 70% מהמשתמשים היומיים. עדיין מוקדם להספיד את ת'רדס למרות המגמה המדאיגה לכאורה. האפליקציה ממשיכה להגדיל את בסיס המשתמשים, לשפר את מערך התכונות שלה ולגבש את זהותה. בנוסף, היא עדיין אינה זמינה בכל מדינות האיחוד האירופי – נתח שוק עתידי משמעותי.

ממש לא במקרה, מכריז אתמול אילון מאסק, בהמשך לסדרת שינויים (או כיבוי שריפות) על מיתוג מחדש לטוויטר 17 שנה אחרי הקמתה, במסגרתו תהפוך ל-X (המזוהה מאוד עם מאסק בשלל החברות שלו ואפילו השם של בנו!), תיפרד ממינוח ה״ציוצים״ יחד עם סמל הציפור הכחולה המזוהה איתה ללוגו לבן על גבי שחור (כן, כמו ת׳רדס). כתבה בנושא

דיסני פופ׳ס

רשת שופרסל החזירה אותנו החודש לתקופות טובות יותר, בהן בובות משחק פשוטות היו מייצרות טירוף ילדותי שמהווה תמריץ ממשי לרכישה. המבצע, על 24 בובות זעירות של דמויות מדיסני (בציון 100 שנה להיווסדו) בו חברי המועדון מקבלים בובה על כל קנייה מעל 100 ש״ח הספיק כבר לייצר טירוף שלם סביבו ולהיגמר. המהלך הושלם בפעילות משפיענים רחבה עם סרטוני טיקטוק ויוטיוב בהם מפוצצים את שקיות הפופ׳ס וחושפים את הבובה במטרה להשלים את הסדרה. מיליוני שקיות חולקו, מעמדי הבובות אזלו, וההורים מצאו עצמם פותחים קבוצות וואטסאפ ייעודיות למכירה והחלפה. כתבה בנושא.

היו שתהו והעלו ספקולציה בנוגע לבובות הנסיכות בעלי תווי הפנים השקופות, המאשימה את שופרסל בהסתרת פני נשים, זאת בהמשך לסערה שהתעוררה רק חודשיים אחורה בעקבות כיסוי פנים של נשים על מוצרי שיער בסניף של Be בבני ברק. כתבה כאן למי ששכח.

לחם חביתה

ויקי עזרא, הבעלים של מסעדת "לחם חביתה" בנתניה, לא תיאר לעצמו שסרטון קצר עם שיר על המסעדה שלו שהעלה בטיקטוק, יתפוצץ ברשתות החברתיות ויהפוך את המסעדה שלו למקום עלייה לרגל ללקוחות מכל רחבי הארץ. הטיזר המדובר גרף בחודש כמעט מיליון צפיות, שימושים רבים בסאונד, סרטוני תיעוד מביקור במסעדה (האוכל מסתבר, לא העניין כאן). לאור ההצלחה, השיר יצא גם כסינגל בספוטיפיי וביוטיוב, וצפו בו כבר מתנגן בחתונות ברחבי המדינה.

הסרטון שהתחיל את הכל >

@lehem_havita הטיזר הרשמי #לחםחביתה #גיבוריישראל24 #ויקיעזרא ♬ צליל מקורי – Lehemhavita

Non Playable Character

טרנד מעניין שהתחיל כנראה בזכות יוצרים כמו dem_bruddaz@ ו- loczniki@ צעירים מוכשרים, שלא רק אימצו לעצמם חזות של דמויות במשחקי מחשב, לאחר שנים של גיימינג גם יודעים לחקות את התנועות המדויקות וההתנהגות של אותן הדמויות. בסרטונים המרשימים והויראליים הם נראים משוטטים במרחב שנראה וירטואלי אך בעצם אמיתי לגמרי ומבלבלים את הצופים. הנה פרסומת של skechers (גילוי נאות, מלקוחותינו האהובים) מהחודש שעבר עם הכוכבת דוג׳ה קאט שמגיבה בדיוק לטרנד הרחב הזה.

והנה סרטון עם יותר מ-6M לייקים >

@dem_bruddaz GTA 6 pt 2 #gta6 #gta #funny #pourtoi #fypシ #foryou @Fernando le BG ✨ ♬ GTA San Andreas Theme (Remake) – Ben Morfitt (SquidPhysics)

בהמשך לטרנד, החלה לאחרונה, תופעה חדשה ודי מטרידה שמשתלטת על סרטוני הלייב בטיקטוק – צופים משלמים למשתמשים שמתנהגים כמו דמויות במשחק מחשב סכום סמלי כדי שמחווה כלשהי מצידם תופיע על המסך – פילטר שמולבש על הכוכב בזמן הלייב או במשפט קצר ורפטטיבי  בקול ילדותי בשילוב תנועה. כוכבת כזו היא פינקי דול, שם שנהיה בולט בטיקטוק לאחרונה, ומצליחה להדאיג הורים ברחבי העולם. הנה כתבה בנושא עם סרטונים לדוגמא. 

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

בונוס למי ששרד עד פה: תכתבו את המילה barbie היום בגוגל ותראו מה קורה

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565