טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד קורה? על מה כולם מדברים? אנחנו כאן כדי לסגור לכם את הפינה! 

SORA

כולנו ידענו שהעולם הולך לשם, כולנו הבנו שזה רק עניין של זמן – אבל אף אחד לא ציפה שזה יקח כל כך מעט זמן! OpenAI חשפה השבוע את Sora (שמיים ביפנית)- פלטפורמת הבינה מלאכותית שלה שמסוגלת לייצר סרטונים באמצעות הנחיות טקסטואליות בלבד, הרעידה את עולם הטכנולוגיה והדהימה את העולם כולו. צפו בסרטון ההכרזה הרשמית עם דוגמאות לסרטונים בצירוף הפרומפטים הטקסטואליים שהוזנו >

הפלטפורמה עדיין לא נגישה באופן רחב למשתמשים בעולם ויכולותיה הוצגו בעיקר דרך חשבון הטוויטר( X) של סם אלטמן, מנכ״ל  OpenAI שהכריז עליה בחשבון שלו, והעלה את הסרטונים המג׳ונרטים על פי תגובות של גולשים, שהפכו ויראליים במיוחד. איכות הסרטונים עולה על כל הדימיון והפוטנציאל בתחום הקולנוע, השיווק, והאנימציה נראה אינסופי, איתו גם החשש ליוצרים ״הטבעיים״ בתחומים אלו. ב-OpenAI מבטיחים שינקטו צעדי בטיחות, אך הפחד הגובר מפני יכולות של כלי כזה לייצר פייק ניוז נראה כעת מוצדק מתמיד. צפו בסרטון של משתמש מתפעל מלקט הסרטונים שהוצגו לנו עד כה שסורה מסוגלת לעשות.

Time saved guy

יוצר תוכן ישראלי עם חשבון בשם ״תקצר ברו״ מוכתר ככוכב עולה לאחר שהגיע בחודש האחרון ליותר ממיליון עוקבים (!) בשבועות ספורים בלבד, וזכה להמון התייחסויות ותגובות ברשת. הקונספט פשוט – ״הברו״ לוקח סרטונים שצילמו משתמשים אחרים ומתמצת אותם לכמה משפטים בהם הוא מעביר את הפואנטה העיקרית לסיפור, בסוף כל סרטון הוא מציין כמה זמן בדיוק נחסך לנו הצופים מהצפייה בסרטון המקורי, צפו בסרטון לדוגמא.

הרעיון נהדר (מי לא אוהב שחוסכים לו זמן?) אך נציין שהוא מגיע ממשתמש אחר מחו״ל, לחשבון שלו יש 90M עוקבים והוא מכונה ״Time saved guy". היוצר הישראלי אימץ את התבנית כמו גם את הגישה האדישה בהגשה שלו, היוצר מחו״ל מצלם את עצמו ישנוני במיטה כאילו תוך כדי גלילה סתמית בטיקטוק ואילו הברו שלנו מסיים כל סרטון עם ביס מקערת הקורנפלס שלו. שלא נחשוב שהם התאמצו 🙂

אם נסתכל על הדברים כמגמה יותר רחבה – חשבון שלם שמסתמך בתוכן שלו על תגובה לסרטונים קיימים כבר נעשה הרבה לפני, ועל ידי יוצר תוכן הרבה יותר מצליח, אם לדייק הכי מצליח כי הוא האדם הכי נעקב בטיקטוק, שמו הוא קאבי לאמה (Khaby Lame), עם מעל 160M עוקבים בטיקטוק (עקף את הכוכבת צ׳רלי דמיליו), מעל 50M עוקבים באינסטגרם (האיטלקי הכי נעקב) ומוקם במקום השמיני ברשימת יוצרי התוכן המרוויחים ביותר של פורבס. קאבי נודע במערכונים הקצרים שלו בתגובה לסרטונים של אנשים שסיבכו משימות פשוטות ללא הצדקה. גם הוא מתאפיין בתנועת ידיים אדישה וסרקסטית בכל סרטון, הנה סרטון קלאסי לדוגמא

אם תשאלו אותנו, ההצלחה של יצירת תוכן כזה, טמונה מעבר להגשה המשעשעת. יש לנו בעצם חשבון שאוסף לתוכו את כל הסרטונים הכי ויראלים ברשת גם ככה, ממש תמצית האלגוריתם באותו זמן נתון + תוספת מפתיעה שממסגרת לנו את הצפיה. כך נוצר מתכון מוגדר להצלחה בפלטפורמה, כזה שמאפשר ליוצרים להגיב מהר על חשבון הסרטונים אחרים, ובלי הצורך להמציא את עצמם מחדש בכל סרטון. לא פלא שאנו רואים עוד עוד חשבונות בסגנון הזה. הנה דוגמא לעוד טיקטוקר שיוצר לקטים של סרטונים קיימים ומגיב אליהם כאילו הוא נמצא איתם בסביבה – תערוכת אומנות, מכולת, או פשוט שיטוט ברכת התחתית >

@mr.nouar

Le métro parisien. Part 4

♬ son original – Mr.Nouar

Stanley Cup

אם אתם משוטטים באינסטגרם ובטיקטוק, יכול מאוד להיות שנתקלתם לאחרונה בסטנלי קאפ – כוס תרמית לשתיה שגרמה להיסטריה שלמה סביבה, נחטפה שוב ושוב בחודשים האחרונים מהמדפים בארה״ב ראו דוגמא בסרטון הזה, וגרמה לילדות לבכות מהתרגשות כשסוף סוף קיבלו את הסטנלי במתנה כמו בסרטון הזה (27M צפיות). אז מה הסיפור? איך הפכה בזמן קצר כוס השתיה הספציפית הזאת לסמל סטטוס בלתי מעורער?

סטנלי היא חברה אמריקאית בת יותר מ-100 שנה שייצרה תרמוסים לשתיה עוד מימי מלחמת העולם השניה והייתה נפוצה בעיקר בקרב חיילים ופועלי בניה, בשנים האחרונות חוותה החברה ירידה במכירות ושקלה להפסיק לחלוטין את הייצור של הדגם המדובר. הדברים החלו להשתנות כשחבורת בלוגריות יצרה קשר עם החברה והציעה לרכוש מלאי גדול למכירה של המוצר עם שינוי אחד חשוב – לשנות את צבע הכוסות לגווני פסטל צבעוניים. השינוי העיצובי היווה הצלחה והכוס החלה להיות פופולרית יותר ויותר בהדרגה, עד שיום אחד הכל התפוצץ (תרתי משמע) – אחת הלקוחות העלתה סרטון לטיקטוק בו רואים את הרכב שלה שרוף לאחר תאונה, ובתוכו, רק הכוס התרמית של סטנלי שרדה, ולא רק שהיא שרדה את השריפה, עדיין היה בתוכה קרח! הסרטון הפך לויראלי ובתוך שעות ספורות כבר דווחה עלייה במכירות. הבעלים של החברה הגיב בסרטון משלו אחרי כמה ימים, בו הוא מודיע ללקוחה (ולשאר הגולשים) על כך שהחברה תקנה עבורה רכב חדש במתנה. כבר היה מובן בשלב הזה שהמתנה שהם מעניקים ללקוחה שווה הרבה פחות מזאת שהיא העניקה להם. סטנלי ממשיכה לתחזק את האטרקטיביות סביבה עם ליינים מתחלפים ומהדורות מוגבלות של הכוסות בעיצובים שונים, והפכה לאוטוריטה בתחומה.

@stanleybrand

#stitch with @Danielle Stanley has your back ❤️

♬ original sound – Stanley 1913

 Cera…ve

חברת מוצרי טיפוח העור סרווה (Cerave) האמריקאית, השייכת לחברת לוריאל, יצאה לאחרונה בקמפיין מבריק עם שימוש משעשע וחכם במיוחד בסושיאל, והצליחה לשגע את הרשת בדיוק לקראת חשיפת הפרסומת הרשמית שלה לגמר הסופרבול. 

המותג בחר לשתף פעולה עם השחקן מייקל סרה, זאת על בסיס משחק השמות ביניהם (Cera-Cerave), יחד הם יצאו למהלך גרילה מתמשך בו תחילה הופצו צילומי פאפרצי של השחקן מתהלך ברחובות ניו יורק עם שקיות גדושות במוצרי סרווה ומחלק אותם לעוברים ושבים, המשיך בסרטון שהופץ ע״י משפיענית מפורסמת שצילמה ״במקרה״ את השחקן חותם את שמו על המוצרים בחנות נוחות, צפו כאן

הסגנון הביזארי של התיעודים האלו הותיר את הגולשים מבולבלים – האם מייקל סרה השתגע? האם מדובר במתיחה פרטית? חלק טענו והפיצו תיאוריה שהוא ממקימי המותג. משפיענים בולטים מתחום טיפוח העור בעיקר, גויסו גם הם לשתף פעולה כמו בדוגמא הזאת, והמשיכו לייצר את הבאז הרצוי באופן מחושב במיוחד. תגובת השחקן והחברה נשארו מעורפלות בכוונה, כשבשיא הוציאה החברה הודעה ״רשמית״ מנוסחת היטב בפוסט אינסטגרם בו היא מפריכה את הטענה שהשחקן מעורב בפיתוח המוצרים שלה, ומאחלת לו כל טוב. 

כשהפרסומת הרשמית שודרה, הקהל כבר ציפה לה במיוחד, לא רק שהיא הומוריסטית ומתאימה לטון של המהלך כולו, היא גם הופצה בכמה גרסאות שהובילו לויראליות המסתכמת במיליוני צפיות ברשתות, וכך החברה הבטיחה לעצמה קהל צעיר וחדש של עוקבים ולקוחות פוטנציאלים מדור ה-Z.

חברת הפרסום שאחראית לקמפיין שיתפה שהרעיון לשיתוף הפעולה עם מייקל סרה נלקח משיטוט בפורמים בו נתקלו בקומץ תגובות גולשים לאורך השנים שהעלו את מערכת היחסים האפשרית כהצעה הומוריסטית. מעבר לשמות הדומים, הם מסבירים את הקמפיין כהזדמנות לצאת למסע של חינוך הקהל על מקור השם סרווה (מהמילה סרמידים) והזדמנות לחזק את המורשת והבידול של המותג, תוך כדי קצת כיף לאורך הדרך.

דוגמא נוספת, והפעם מישראל, לשימוש משעשע של בחירת פרזנטור על בסיס שם הדומה למותג – קרן מור לחברת ״בית השקעות מור״ > צפו כאן

תחרות פרסומות גמר הסופרבול יוצאת משליטה  

אם בגמר הסופרבול עסקינן, נראה שיותר מבכל שנה אחרת, הפרסומות הצליחו לייצר עניין גדול יותר מאשר הופעת המחצית המפורסמת (השנה של הזמר אשר), כשהשימוש בסלבריטאים הגדולים בעולם ובקריאייטיב פורץ גבולות ממשיך להתגבר בתחרות עזה. הנה סקירה של הפרסומות הבולטות עם קישורים לצפייה – 

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

אם אתם רוצים להישאר בעניינים, אוהבים לשמוע על מה שקורה בתחום ולא יכולים לחכות כבר לסקירת הטרנדים הבאה שלנו, אנחנו ממליצים להאזין לניב ותמיר, AKA מנכ״לי Salt&Pepper, בפודקאסט החדש שלהם ״עושים פרסומות״ ברדיו 103FM.

האזינו עכשיו >

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // דצמבר 2023

חודשיים עברו מהשביעי לאוקטובר ואנחנו מציינים את נר שמיני של חג החנוכה – ימים בהם נראה שהעולם חשוך מתמיד ובו גם רגעי אור, תקווה וסיפורי

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565