איך עושים 360 בעולם שבו כולם עושים 360?

חיכיתי לרגע המתאים כדי לפצוח בחלום ישן-חדש והנה הרגע הזה קרה. בדיוק בשבוע שבו השקתי את החברה החדשה שלי. זמן מצוין לנסות ולייצר מסורת שבועית – בכל שבוע (אנסה, מבטיח) להיות כאן עם סיכום השבוע שלי, ברמה האישית והמקצועית. כאן אשתדל לספר לכם קצת על מה שקורה מאחורי הקלעים, בלי יותר מדי פילטרים ועם המון תובנות שאני מקווה שיגיעו עם הדרך, יאללה אז, "מוצש שלום" – טור ראשון. בואו.

השבוע חשפנו את מה שהרבה אנשים כבר ידעו תקופה ארוכה – לניב ולי יש חברה חדשה. רשומה, חתומה, עובדת. יש משהו קצת מוזר בלהשיק משהו שבתכל'ס כבר הושק. מצד אחד, החברה בראשית ימיה. אי אפשר לחשוף יותר מדי את זהות הפרויקטים והחברות שאיתן אנחנו עובדים. גם חברות ופרויקטים שכבר הצלחנו, איכשהו לחשוף, נחשפו ברמת הטיזר בלבד ולכן נשאלת השאלה – גם אם נשיק, מה בדיוק נשיק? האם מהצד לא נראה כמו חברה קטנה מדי או חלילה – לא מוכשרת/מקצועית מספיק? מהצד השני – אם לא נשיק עכשיו, אז מתי כן? עוד שנה? שכבר יהיה אפשר לספר על מנעד רחב של פרויקטים? מה יחשבו הלקוחות שלנו אז? שלא באמת הייתה חברה במשך שנה?

הכי טוב לשאול

שאלות התגלו, עם הזמן, כחלק החזק שלנו. יש מי שטעו לחשוב ש-SALT&PEPPER נולדה כתוצאה של רוח ספונטניות. ההפך הוא הנכון – שישים עמודים שנכתבו, יום אחרי יום, שכולם עסקו בשאלה אחת – אם יהיה כאן SALT&PEPPER מה הוא יהיה? כל עוד לא סיימנו את מלאכת הכתיבה, מבחינתי (וגם ניב ידע את זה), זה עדיין היה ברמת ה"אם יהיה", כלומר קיים סיכוי שלא נצא לדרך. בכל ערב שכתבנו יחד, שאלנו את עצמו שאלות. אתגרנו את עצמנו. גם כשכבר התאהבנו ברעיונות, התעקשנו לכתוב באופן מפורט מהם החסרונות/"הבעיות". לא יצאנו לעצמאות, רק כדי לצאת לעצמאות. היינו שם, זאת ממש לא הייתה הסיבה הפעם. המון המון שאלות נשאלו ובזמן הזה החיים המשיכו בתכנון הרגיל. עד שערב אחד – הגיעו גם התשובות.

בבסיס ההקמה של SALT&PEPPER, עלו שוב ושוב שתי בעיות עיקריות בקשר שבין משרדי הפרסום למפרסמים עצמם: האחת, אי היכולת והרצון של משרדי הפרסום לנהל פרויקטים יומיומיים, מורכבים, בבסיס העשייה השיווקית של העסק. אותם משרדים בוחרים להתמקד בעבודת הפרסום (ומכאן גם שמם) שהיא חלק קטן שנעשה פחות ופחות משמעותי בעבודת השיווק השוטפת. 

השנייה, הינה איכות העבודה שנגזרת מגיוס העובדים במשרדי הפרסום. כלומר – כדי לענות על צרכי הלקוחות, נדרשים המשרדים לגייס כוח אדם איכותי. ככל שיש למשרד יותר לקוחות, כך עולה מצבת כוח האדם אך במקביל עולה התשלום בעבור השירותים של משרד הפרסום. כידוע, כוח עבודה איכותי המועסק במשרה מלאה עולה למשרדי הפרסום סכומי עתק, מה שהופך את תשלום המשכורות להוצאה הכלכלית הגבוהה ביותר של משרדי הפרסום. המפרסמים הקטנים והבינוניים, שהם למעשה מרבית החברות הפועלות כיום בישראל, לא נהנים מאותו כוח אדם איכותי ונאלצים לשלם לעיתים למשרדים קטנים אשר לא מסוגלים לתת להם מענה מלא ואיכותי.

תעשה מה שאתה טוב בו

והנה, חוזרת לשולחן השאלה שאיתה נפתח הטור הזה – איך עושים 360 בעולם שכל אחד, כל משרד אומרים – אנחנו זה 360, אבל אמיתי. איך מייצרים ללקוח ואון-סטופ-שופ אבל בצניעות, בענווה, בלי להגיד "אני יודע הכל ובגלל זה אני יכול לעשות הכל". התפקידים הקודמים של ניב ושלי הפגישו אותנו לאורך הדרך עם ספקים סופר מוכשרים. עצמאים, פרילנסרים או כמו שאנחנו קוראים להם טאלנטים (על הסיבה לכך, אחשוף בטורים הבאים). יוצרים מובילים וכשרוניים בכל עולמות השיווק (לרבות – ארט ועיצוב, וידאו וסאונד, תוכן וכתיבה, פיתוח, דפוס, קד"מ ועוד). אותם טאלנטים לא מוכרים למנהלי החברות הקטנות והבינוניות וזאת משום שאינם עבדו מולם ישירות אף פעם. בבסיס הרעיון של SALT&PEPPER קיימת ההבנה שניתן ואפשר "לשדך" בין הלקוחות לבין בעלי המקצוע הטובים ביותר – אך מבלי להעסיק אותם כחלק ממצבת כוח האדם. אך יחד עם זאת, ולא פחות חשוב מכך, לצד פעילות התיווך, קיימת פעילות רחבה ומשמעותית יותר של יצירה, אפיון, הפקה, ליווי וניהול הפרויקט לאורך כל הדרך. הלקוח מתנהל מול SALT&PEPPER (משרד אחד ולא מול עשרות ספקים) שמייצרת, מפתחת ומנהלת עבורו בפועל את כל התהליכים והפרויקטים השיווקים. עכשיו אפשר להגיד, בלי להתנצל – זה 360 פה.

יום אחרי יום, שכולם עסקו בשאלה אחת - אם יהיה כאן SALT&PEPPER מה הוא יהיה? כל עוד לא סיימנו את מלאכת הכתיבה, מבחינתי (וגם ניב ידע את זה), זה עדיין היה ברמת ה"אם יהיה", כלומר קיים סיכוי שלא נצא לדרך.

תינוק חדש נולד

מי שחשב שהקורונה תוריד לנו את הרוח מהמפרשים – טעה. תצורות העבודה שהתפתחו והתחזקו עם מגפת הקורונה, רק גרמו לנו להבין כמה המודל שלנו אפשרי, כמה הוא מתאים למציאות שבה אנו חיים. מפה החלה דרך ארוכה שכללה כתיבת תוכנית עסקית, אינספור התייעצויות עם מאות (לא מגזים) בעלי עניין, הקמת אתר אינטרנט, צילום סרטון היכרות, צילום תמונות יחצ ועוד ועוד. כל מי שדיבר איתנו שאל שאלות והרבה מאוד. אנשים לא פחדו להקשות, אבל כמי שלא הפסיקו לשאול את עצמם שאלות, גילינו שיש לנו יותר תשובות ממה שחשבנו. וכך, גם לתוכנית ההשקה מצאנו תשובות יחסית בקלות. בחודש וחצי הקרובים, עד לראש השנה, נחשוף עוד ועוד מ-SALT&PEPPER ואתם – אל תתביישו לשאול אותי עוד שאלות. בדיוק בשביל זה אני פה.

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // פברואר 2024

חידושים טכנולוגים משנים את העולם, המתכון להצליח בטיקטוק, מצעד הפרסומות של סופרבול, וסיפור על מותג בן 100 שקם לתחיה בזכות הסושיאל מדיה. אז מה עוד

התחילו שיחה ב-WhatsApp
💬 בואו נפצח בריפים יחד
היי 👋 אני נעה מ-Salt&Pepper. זמינה כאן בוואטסאפ או בטלפון 03-9153565