טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע לסופו, מה עשתה בילי אייליש כדי להרוויח עוקבים חדשים? ממתי שיחות עם מוקדי שירות כל כך מעניינות אותנו? ומה הקשר בין בוליווד לטיקטוק? כרגיל, אנחנו כאן לסגור לכם את הפינה. 

Fake Out Of Home is OUT

טרנד ה-FOOH (שיטת שיווק גרילה מדומה המציגה התערבות במרחב שעשויה בטכנולוגיה ממוחשבת) שהגיע אלינו מבתי האופנה הגדולים בעולם וזלג לשימוש במותגים הפופולריים עד למותגים קטנים גם פה בישראל, נראה שהגיע כעת לסיומו. הנה לקט סרטונים של הטרנד בתקופת הזוהר שלו.

בית האופנה ז׳קמוס (jacquemus) הידוע בתוכן המבריק והחדשני לסושיאל, עם שימוש רחב בסרטונים כאלו שהפכו ממש לסימן ההיכר שלו, סוגר מעגל בדיוק שנה אחרי שבישר לעולם את הטרנד עם סרטון בו נראים רכבים בצורת תיקי היוקרה של המותג נוסעים ברחבי פריז. כעת פירסם בית האופנה את אותו הסרטון בדיוק – רק שהפעם הם עשו את זה באמת! כן כן, רכבים דמויי תיקי יד נוסעים ברחובות פריז ללא עזרים ממוחשבים. עם פרסום הקמפיין הגאוני החדש (או חדש-ישן בעצם) התבשרנו גם אנחנו על סיומו של טרנד >

@jacquemus

Giant Bambino bags heading to the Opéra Garnier #Jacquemus

♬ son original – Jacquemus – Jacquemus

פיצ׳רים חדשים באינסטגרם

אתם הראשונים לדעת! ממש אתמול השיקה אינסטגרם פיצ׳רים חדשים לעידוד מעורבות בסטורי:

Reveal – פיצ׳ר בו הסטורי עולה באופן מטושטש והדרך היחידה לחשוף אותו היא על ידי שליחת הודעת DM ישירה לחשבון שפרסם אותו. יתאים מאוד לחשיפת קוד קופון ודרך מעולה ליצור עניין ומעורבות.

Frames – פיצ׳ר המאפשר להפוך כל תמונה לסוג של תמונת פולארויד וירטואלית. התמונה עולה מוסתרת בצירוף ההוראה “Shake to reveal” ועל מנת לחשוף אותה המשתמשים יצטרכו לנער את הטלפונים שלהם.

Add Yours Music – חידוש לפיצ׳ר הקיים המאפשר שיתוף תמונות שכעת מציע גם שיתוף מוסיקה.

Cutout – כלי שעוזר למשתמשים להפוך חלק מתמונה למדבקה מותאמת אישית שניתן להוסיף ל-Story או Reel, בדומה לכלי החיתוך של אפל וסמסונג המאפשר לחלץ אובייקט מתמונה או סרטון.

המהלך של בילי אייליש 

ואם באינסטגרם עסקינן, בילי אייליש (שעדיין לא שכחנו ולא סלחנו לה על כך שענדה בטקס האוסקר סיכה הקוראת להפסקת אש) עשתה החודש מהלך פשוט אך מבריק באינסטגרם עם שימוש חכם באפשרות "קלוז פרינדס". עוקביה של הזמרת התלהבו לגלות את העיגול הירוק באינסטגרם המבשר שהיא צירפה אותם לקטגוריה האקסקלוסיבית של חברים קרובים, בה רק עוקבים נבחרים יכולים לראות את הסטוריז אותם היא מעלה. אך לאכזבתם, כעבור כמה שעות גילו שאייליש בעצם צירפה את כל 111 מיליון העוקבים שלה לקבוצה הנחשקת ונותרו מבולבלים. מאחורי המהלך שהוא חלק מאסטרטגיית שיווק לאלבום חדש, לא רק שעוררה הכוכבת תשומת לב רבה מחושבת היטב, גם גרמה לכל הסקרנים שלא עוקבים אחריה עדיין, לעשות זאת, ובכך הרוויחה 8 מיליון עוקבים חדשים – דרך חכמה לגייס עוקבים נוספים מבלי להפוך את החשבון לפרטי, ושימוש מעניין בפיצ׳ר שאולי נראה עתה גם אצל מותגים מסחריים.  

סאונד ישראלי

שימוש בסאונדים מתוך סרטים, סדרות וקטעי ראיונות של מפורסמים איתנו עוד מטרום עידן הטיקטוק והוא בסיס מוכר ליצירת סרטונים של משתמשים רבים בעולם. באופן מקומי לעומת זאת, יש מגמה מתמשכת וגוברת של שימוש בסאונדים עוד יותר ספציפיים, שמקורם משיחות טלפון מוקלטות, בעיקר של מוקדי שירות שונים המניבים שיחות מפתיעות ומשעשעות או שיחות והודעות פרטיות שמתגלגלות לרשת. הנה כמה דוגמאות ליוצרי תוכן בולטים שעושים שימוש כזה בתוכן שלהם: 

היוצר בן דוגמא עם חשבון של 1.4 מיליון עוקבים שכל התוכן שלו מורכב מסרטונים מבוססי סאונדים כאלה, כובש את הטיקטוק עם יכולות המשחק שלו המעניקות לדמויות שמאחורי השיחה חיים, הנה סרטון לדוגמא. הנה עוד סרטון של יוצר מפורסם אחר עם 15 מיליון עוקבים, עדן דניאל גבאי, שנותן את הגרסה שלו לסרטון המתבסס על סאונד של אותה השיחה >

היוצרים האחרונים משתמשים בסאונדים שמסתובבים ברשת וחלקם מגיעים אליהם ישירות מהעוקבים ששולחים שיחות פרטיות והודעות מוקלטות, התוכן כל כך קומי שלעיתים ניתן להטיל ספק באותנטיות שלו. הנה דוגמא ליוצרות תוכן שעושות שימוש בסאונדים מקוריים שלהן לגמרי: 

ליאל קריסרמן מעלה לחשבון האינסטגרם שלה שיחות רנדומליות על החיים עם אמה אמיליה שתמיד ערוכות באופן פשוט וקולע. לאור ההצלחה פתחה ליאל גם חשבון טיקטוק על שם אמה, בשל הפופולריות שלו והסאונדים המשעשעים עם המבטא הרוסי המוכר, הפך החשבן למקור לסאונדים בפני עצמו ליוצרים אחרים.  

רחלי רוטנר המוכשרת בשת״פ מתמשך עם מאקו בשם ״שיחות מאוירות״, בסרטונים היא תוקפת את המציאות בישראל על ידי כך שמתקשרת לאנשים וארגונים שונים, ״מותחת״ אותם ואז מאיירת את מהלך השיחה. הדמות שלה מצטיירת תמיד כתמימה כשמתחת לפני השטח היא מציגה ביקורת נוקבת. הנה דוגמאות רלוונטיות במיוחד של שיחה מאויירת עם אוניברסיטת הרווארד בה היא מתחזה לאמא של טרוריסט שמנסה להתקבל למוסד (הסאונד של הסרטון כבר נחסם בטיקטוק) או סרטון בו היא מתקשרת לאוניברסיטת ייל להתלונן על ניכוס תרבותי וחושפת את הצביעות של מוסדות אלו >

@rachelirottner

התקשרנו לייל כדי למחות על ניכוס תרבותי – הפעם שלנו.

♬ סאונד מקורי – Racheli Rottner – (רחלי רוטנר) Racheli Rottner

asoka make up

אנחנו אוהבים לדבר כאן על מגמות ארוכות טווח אבל הנה טרנד די מפתיע שפוקד את הטיקטוק בימים אלו בתחום האיפור. נציין שתחום האיפור והביוטי הוא נחלתם של יוצרי תוכן רבים ומובילים שמלווים יד ביד בשנים האחרונות את האבולוציה של הרשתות החברתיות מסטילס לוידאו, ובעצם איתנו מימי היוטיוב עד למציאות הטיקטוקית ולכן אנחנו תמיד קשובים 🙂 הטרנד על טהרת התרבות ההודית הצליח להפנט את הרשת עם סאונד שהגיע היישר מבוליווד, כבש את המזרח והגיע למערב עם הפקות ביתיות מושקעות שלא מביישות גם צלמים מקצועיים, צפו בלקט של יוצרי תוכן מהעולם עושים את הטרנד עם פירוט של הצפיות שלהם. אפליקציית העריכה של טיקטוק CapCut הגיבה מהר וייצרה טמפלט משלה למי שרוצה להצטרף לחגיגה (או לצחוק עליה), הנה דוגמא.

הגרסאות הישראליות שלנו – משפיענית האיפור הישראלית נועה סול מתן, עדן דניאל גבאי (שאיתנו עוד מהאייטם הקודם) בגרסה רצינית באינסטגרם ובגרסה ההומוריסטית בטיקטוק. והגרסה המושקעת של הכוכבת עדן פינס שממש מתפוצצת ברשתות עם מיליוני צפיות > 

עד כאן עדכונים חמים מבית Salt&Pepper,

אם אתם רוצים להישאר בעניינים, אוהבים לשמוע על מה שקורה בתחום ולא יכולים לחכות כבר לסקירת הטרנדים הבאה שלנו, אנחנו ממליצים להאזין לניב ותמיר, AKA מנכ״לי Salt&Pepper, בפודקאסט החדש שלהם ״עושים פרסומות״ ברדיו 103FM.

האזינו עכשיו >

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // מאי 2025

לאן ממשיכה לדהור הטכנולוגיה? והאם אנחנו בשיא המהפכה או שאולי רק בתחילתה?מה הסיפור עם אליהו יוסיאן וטורנדו? ומי זה לאלף עזאזל בומברדירו קרוקודילו? בין האירוויזיון,

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // ינואר 2025

שנה חדשה, טרנדים חדשים – פיצ׳רים חדשים באינסטגרם ובווצאפ, האם באמת סוגרים את טיקטוק? סדרות ותיקות יורדות מהמסך שלנו, הפשוטע מחפשת עבודה, איך תיק בירקין

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה //  יולי 2024

חודש יולי האחרון היה עמוס באירועים היסטוריים בלתי נשכחים: אירועי אולימפיאדת פריז המוצלחת בתולדות ישראל, הדרמות הפוליטיות בארה״ב, האיום המרחף מהתגובה האיראנית ועוד יותר מ-300