מחודש הגאווה ועד לחודש העברית: ההפקות שלנו לאוטותל

חודש העברית – איך הפכנו את "אוטותל" ל"תלכונית"?

בסוף חודש דצמבר 2019, פורסם בשער האחורי של "ידיעות אחרונות" שמיזם הרכב השיתופי "אוטותל" ישנה את שמו ויהפוך ל"תל-כונית". כמה שעות לאחר מכן התייחסו לאייטם בשידור חי בתוכנית הבוקר של טל ואביעד ב-Eco99Fm ובתוכנית הבוקר של רשת 13. מאות פניות זרמו ברגע אחד אל דף הפייסבוק ואל מוקדי השירות והמכירה של "אוטותל" עם שאלה אחת בודדת– "באמת?!" אז הנה, גבירותיי ורבותיי, שבוע אחרי – האמת:

בחודש מרץ האחרון, לפני קצת יותר משמונה חודשים, התקשר אל כותב שורות אילו (אז, במסגרת תפקידי כמנהל המותג "אוטותל") דורי צ'יקו, מנהל הפיתוח העסקי של הרשות לפיתוח כלכלי בתל אביב. שיחה רגילה על תקציבים שינתה בשנייה את ייעודה כשדורי סיפר לי על מכתב שכתב ד"ר אבשלום קור עם השקת המיזם (לפני כשנתיים) והסתובב תקופה קצרה בין המחלקות השונות בעירייה. מסתבר שאותו מכתב מעולם לא זכה למענה. פעם באיזה משרד שעבדתי בו קראו לדבר כזה בפשטות "כפפה על הרצפה". את השיחה סיימתי עם בקשה אחת מדורי- "תעביר לי עכשיו את המכתב". אחרי כמה שעות המכתב המדובר נחת על שולחננו במחלקת השיווק.

קבלת המכתב הציתה שיחות עם הד"ר קור במשך תשעה (!) חודשים שבמהלכן, אפילו הגענו עד לביתו הפרטי. אחרי אינספור הודעות, מסרונים וטיוטות שרצו בתיבת הדואר האלקטרוני, הגענו להחלטה משופת – אנחנו נשנה את שמו של המיזם למשך חודש שלם ונקרא לו "תלכונית".

עכשיו רק נשאר לבחור את החודש, וכך החלטנו במחלקת השיווק של "אוטותל" להיענות באיחור קל להצעתו של אבשלום ולשנות את שמנו לרגל חודש העברית שחל בחודש טבת (ינואר 2020). ומה עשינו בשמונת החודשים שנאלצנו לחכות עד לחודש טבת? יצאנו למסע שלם לגיבוש אסטרטגית התוכן החדשה של אוטותל שהשיא שלה הוא כמובן המהלך עם הד"ר אבשלום קור. במהלך המסע הבנו שהחיבור של אוטותל לתרבות המקומית והישראלית היא הדבר הנכון והמדויק ביותר עבור המותג – חברנו לגופי התרבות הטובים והמוכרים בישראל – סינמטק, בית ליסין והקאמרי ויצאנו לשיתוף פעולה  למנויי גוף התרבות הנ"ל הטבה. בהמשך, נפגשנו עם אמנים ויוצרים צעירים שחיים בעיר במטרה לגבש רעיונות קריאייטיבים נוספים.

וכך בינואר 2020, אתר האינטרנט, דף הפייסבוק, האינסטגרם והיוטיוב של "אוטותל" קיבלו אריזה מחודשת, כולל סרטון הסבר בכיכובו של ד"ר אבשלום קור על המהלך. שלחנו כמובן דיוור למנויים המודיע על הפעילות המיוחדת שלנו וכן עלינו עם פוסטים לדף הפייסבוק עם עשרות הצעות שכבר קיבלנו (עוד לפני שהחלה הפעילות) לשמות אלטרנטיביים. בנוסף נערכה פעילות גולשים עם רעיונות לסטיקרים (סליחה, דבקיות) שצריך להדביק על רכבי אוטותל במקומן של הדיבקיות באנגלית.

מוזמנים לצפות בסרט ההשקה שעשינו למהלך יחד עם ד"ר אבשלום קור (וצולם באולפן שהקמנו בביתו!)

חודש הגאווה – מה זה חופש?

כתיבה והפקה: תמיר זוהר

צילום ועריכה: יובל מרום

תודה גדולה לקרן שיף, לרום מילשטיין ולאיגי – ארגון נועה גאה.

סיימת? יש עוד לקרוא

חדשות

טרנדים וכל מה שקורה // ינואר 2025

שנה חדשה, טרנדים חדשים – פיצ׳רים חדשים באינסטגרם ובווצאפ, האם באמת סוגרים את טיקטוק? סדרות ותיקות יורדות מהמסך שלנו, הפשוטע מחפשת עבודה, איך תיק בירקין

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה //  יולי 2024

חודש יולי האחרון היה עמוס באירועים היסטוריים בלתי נשכחים: אירועי אולימפיאדת פריז המוצלחת בתולדות ישראל, הדרמות הפוליטיות בארה״ב, האיום המרחף מהתגובה האיראנית ועוד יותר מ-300

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע