׳עם כלביא׳? ׳הבטחת האמת 3׳? ׳פטיש בחצות׳?
הטרילוגיה המופלאה מבית ״מלחמת חרבות ברזל״ הפכה את סדר היום של כולנו.
אבל אם יש משהו שלמדנו היטב לעשות בשנים האחרונות, הוא לאמץ שגרת חירום חדשה במהירות הבזק, ולהמשיך קדימה למרות האתגרים הרבים.
וכך גם אנחנו,
שכבר היינו מוכנים עם מייל טרנדים חדש ליוני, מצאנו את עצמנו גונזים את הכל ומתחילים מההתחלה עם מהדורת מלחמה מיוחדת.
כי מי זוכר עכשיו את הביף בין טראמפ לאילון מאסק או את המשט של גרטה לעזה? יש דברים חשובים יותר להתעסק בהם.
אז מוכנים?
יוני 2025 | מסכמים מלחמה
AI ככלי תעמולה
מה מאפיין את התקופה שלנו יותר מאשר פייק ניוז ו-AI?
אז מה קורה כשמשלבים בין השניים? מלחמת תעמולה מגוחכת.
כבר בימים הראשונים למלחמה ראינו את האיראנים עושים שימוש די מביך בבינה מלאכותית כדי לייצר לעצמם איזו ״תמונת ניצחון״, עם תמונה פיקטיבית של מטוס F35 מרוסק על הקרקע.
האיראנים מנצלים את אותם הכלים גם כדי ״להצדיק״ פגיעות שלהם במטרות אזרחיות, עם תמונות מביכות אפילו יותר של נשקים סודיים של צה״ל בבנייני מגורים.
מה שכמובן גם גרר טרנד משעשע ברשת במגוון קהילות מימז בישראל, שראו בזה הזדמנות מצוינת לעשות קצת אסקפיזם (המילה הכי שחוקה בשפה העברית בשנתיים האחרונות).
בכל אופן – אפשר ללמוד מהשבוע הזה הרבה על מהפכת ה-AI, שבזכות הנגישות שלה לקהל הרחב הופכת לכלי מלחמה תעמולתי חסר רסן וצנזורה.
כל תמונה או סרטון היום ברשת צריכים לעורר את חשדנו. וקשה להתרגל למחשבה שהמהפכה הזאת רק בחיתוליה.
עוד קצת על תעמולה
כמשרד פרסום – חשוב לנו להביא אייטמים שרלוונטים לעולם שלנו, לכן רצינו לשים זרקור על שני אירועים משמעותיים שקרו במהלך השבוע הראשון למלחמה, שאולי קצת עברו לידנו בצל האירועים הגדולים יותר.
- ישראל תוקפת את אולפני ערוץ הטלוויזיה הממשלתי באיראן – תעמולה כבר אמרנו? ישראל מבינה שהמלחמה לא מסתכמת אך ורק במטוסים ופצצות, אלא גם בהטיית דעת הקהל.
- איראן חוסמת את הרשתות החברתיות לאזרחיה – כשהממשלה מבינה שאין לה דרך להשפיע באופן אקטיבי על הידע שמונגש לציבור, היא בוחרת לחסום אותו לגמרי.
גם היום ב-2025, אפשר לראות את החשיבות העצומה שיש לזרימת המידע והרצון הגדול לשלוט בו.
כי אמנם ״המנצחים כותבים את ההיסטוריה״, אבל בשביל לנצח צריך גם להיות הכותב המוביל של ההווה.
עולם הפרסום מגיב מהר
ממלחמה למלחמה אפשר לראות את המהירות בה המפרסמים מצליחים ליישר קו עם המסרים החדשים עם תכנים חדשים ומתאימים לרוח התקופה. אנחנו לא מדברים פה על התוכן, אלא על המהירות. המפרסמים לא היו צריכים יותר מ-48 שעות כדי להעלות עם פרסומות חדשות לטלוויזיה, דבר שהוא לא מה בכך.
לעלות מהר בסושיאל זה קל, אבל המהירות שבה זה גם עולה ב-ATL מרשימה יותר ומראה איך גם פלטפורמה ״מיושנת״ כמו טלוויזיה יכולה לשים בצד איכות לטובת מהירות בתקופה כזאת.
מנצלים את הבמה כדי לפרגן ללקוח שלנו ״אלקטרה״, על קמפיין חדש בטלוויזיה שבין כל המסרים הגנריים של ״אנחנו איתכם״, ״יחד ננצח״ ו-״במיוחד בימים אלו״ הצליח להביא פיצוח קריאייטיבי יפה ומחובר מאוד למצב.
יש אנשים שהאוויר הוא המומחיות שלהם
אבא גיבור
זה לא משנה אם אתם גרים במרכז הארץ או בפריפריה, אם אתם חילונים או דתיים, אם אתם ספרדים או אשכנזים, אם הצבעתם להראל סקעת או להראל מויאל – יש מכנה משותף לכולנו, וזה אבא עקשן שמסרב לשמור על הנחיות פיקוד העורף.
מה הקטע של אבות להגיע אחרונים לממ״ד ולצאת ראשונים? למה כל כך קשה להם להיות ממושמעים? למה הם חייבים להראות שהם גיבורים?
אין לנו את התשובות לשאלות האלו, אבל סתם רצינו שתכירו את הטרנד שעוסק כולו בנושא המעולה הזה
פיתה יוסי עדן (WTF)
דניאל עמית (לא נראה לי שאנחנו צריכים להסביר מי זאת), פרסמה לפני המון זמן מתכון קליל לפיתה עם גבינה וביצה, מין חצ׳פורי מאולתר.
לפני כשבוע הזמר יוסי עדן (פה דווקא כן כדאי שנסביר – מדובר מסתבר בזמר מזרחי ותיק) הכין בביתו את המתכון המדובר ופרסם אצלו בסטורי עם תיוג של דניאל עמית תוך שהוא מדבר אליה ואומר ״תראי מה עשית לי!״
הסרטון הפך לויראלי, משום מה, והתפוצץ ברשת בתיוגים ותגובות. דניאל עמית לא היססה להגיב כמובן והחליטה שהיא קוראת למנה הזאת על שמו – ״פיתה יוסי עדן״.
לפעמים מוזר מאוד להסביר טרנדים, עדיף פשוט לראות בעיניים…
צפו בהיילייט המלא באינסטגרם
ובכתבה על זה ב-MAKO
בעודנו מסיימים לכתוב את מייל הטרנדים – בחדשות כבר מכריזים על הפסקת אש. אז אנחנו שמחים לשחרר לאוויר את האייטמים האלו כשהמצב רגוע יותר ומאחלים שהמייל טרנדים הבא יהיה בסימן ״מזרח תיכון חדש״.
מוזמנים בינתיים להאזין לפרק החדש של ״הפסקת פרסומות״, עם מהדורת מלחמה מיוחדת!