טרנדים וכל מה שקורה // מאי 2025

לאן ממשיכה לדהור הטכנולוגיה? והאם אנחנו בשיא המהפכה או שאולי רק בתחילתה?
מה הסיפור עם אליהו יוסיאן וטורנדו? ומי זה לאלף עזאזל בומברדירו קרוקודילו?

בין האירוויזיון, לעונה החדשה של האח הגדול ורוקדים עם כוכבים, בין שיא חדש בביטקוין לבין שיגורים מתימן וגיוס מילואים.
אספנו בשבילכם את האירועים המרכזיים והחידושים האחרונים, אלו שאולי שחמקו לכם מתחת לרדאר בין כל הכותרות והתיזוזים.
אז ממש בקצרה – קבלו את רשימת הטרנדים החמים!

 

Technology News

VEO3 – גוגל מתעוררת
אפשר להגיד שגוגל היא לייט בלומר בכל נושא הבינה המלאכותית. אחרי שהמותגים המתחרים יצאו למירוץ חימוש של AI לפני קצת יותר משנתיים, והוציאו לשוק בצרורות מוצרים בזה אחר זה, גוגל נשארה מאחור עם Bard המיושן שהפך לGemini, שלא באמת נתן תחרות ל-GPT, Claude ו-Grok.

אבל…. בחודשים האחרונים גוגל מתפוצצת!

OpenAI+IO – משהו גדול בדרך

לפני שבוע הסתבר כי סם אלטמן (מנכ"ל OpenAI) וג'וני אייב (המעצב האגדי של Apple) חברו יחד כדי להקים חברה חדשה בשם IO.

החברה קמה על מנת ליצור מכשירים חדשים לגמרי שיהפכו את הגישה שלנו לבינה מלאכותית לפשוטה וחכמה יותר. לא כמו סמארטפון או מחשב רגיל, אלא משהו חדש שעדיין לא ראינו. אנחנו לא יודעים מה לדמיין בדיוק, אבל בטוחים שהמציאות תעלה על כל דמיון, אז בינתיים נשאר רק לחכות. כמה זמן לחכות? לטענתם, לא הרבה.

מה שבטוח, השילוב של השניים – זה שהביא לנו את מהפכת הסמארטפון לפני קצת יותר מ-15 שנה, וזה שהביא לנו את מהפכת ה-AI לפני קצת יותר משנתיים – מביאים איתם ציפייה גדולה, ויש כבר שהתחילו לדבר על המוצר הזה כעל המהפכה הטכנולוגית הבאה. בקיצור, יש למה לחכות!

 

Marketing News

מה הקשר בין בארסה לטראוויס סקוט?

חובבי הכדורגל שבינינו (ואצלנו במשרד יש לא מעט כאלו…), ודאי הבחינו כי ברצלונה עלתה למשחק הקלאסיקו המפורסם נגד ריאל מדריד בחולצה מעט שונה – במקום לוגו החסות הרגיל של Spotify על חולצתה, הופיע שם הלוגו של טראוויס סקוט!

מדובר במהלך פרסומי מבריק של ספוטיפיי וברצלונה, אשר ממנפים את הסכם החסות ביניהם לערוץ מרקטינג חסר תקדים. אז מה קורה בפועל? במשחקים הגדולים של העונה ספוטיפיי מייצרת לשחקני הקבוצה חולצות עם לוגו של אמן או להקה מוכרת, ולאחר מכן גם מוציאה לקהל הרחב מהדורה מוגבלת של החולצות במחירים מופרכים לכל הדעות (כ-500 דולר לחולצה).

זו לא הפעם הראשונה שבארסה וספוטיפיי עושות את זה, הן גם עשו זאת בעונה שעברה עם Rolling Stones ו-Drake, אך הפעם, לאור ההישגים הגדולים של בארסה, החולצה של טראוויס הפכה למבוקשת במיוחד ושברה שיאי מכירה שלא נראו בבארסה(מאז תקופת מסי כמובן, כי בכל זאת…)

 

הסערה של טורנדו

הקמפיין החדש והמדובר (לא לטובה) של טורנדו הוביל את החברה למשבר תקשורתי מפתיע לאחר שיתוף הפעולה השנוי במחלוקת עם אליהו יוסיאן.

בקצרה – טורנדו עלו עם קמפיין 360 רחב במיוחד, עם לא פחות מ-21 סרטונים(!) בהשתתפותה של נעמי לבוב, כאשר בכל אחד מהפרסומות מופיעה דמות אחרת בחברה הישראלית. באחד מן הסרטונים מופיעה גם דמותו של אליהו יוסיאן, אשר שמו מיוחס לשערוריות רבות ברשת עם פוסטים וציוצים קיצוניים במיוחד כנגד חילונים וליברלים. היינו שמים כאן את הציטוטים, אבל נכבד אתכם וניתן לכם לקרוא את המילים האלו במקומות אחרים….

בכל אופן, מה שאנחנו רוצים ללמוד מהפרשה הזאת, כאנשי פרסום, זה דווקא את אופי הטיפול במשבר, אשר היה שערורייתי לא פחות ורק הוסיף שמן למדורה הגועשת.
מצד אחד, אליהו יוסיאן תקף את המגיבים נגדו ברשת, אפילו בפוסטים עצמם של הקמפיינים של טורנדו ברשת. מצד שני, מנכ״ל טורנדו שהעלה התייחסות לקמפיין מבלי להתנצל או לקחת אחריות, ואם זה לא מספיק גם החליט לבסוף שלא להוריד את הסרטון ולתת לקמפיין עם אליהו יוסיאן להמשיך להיות באוויר בצל הסערה.
בשורה התחתונה – אפשר ללמוד מזה המון על הרגישות של התקופה, על השיח הציבורי האלים, על ניהול משברים בפרסום ובעיקר – על בחירת פרזנטור למותג, שמצריכה היום להיעשות בצורה יסודית ומחושבת היטב. בטח למותג עממי שמתיימר להיות המוצר המוביל בישראל בתחומו ולפנות לכל הפלחים באוכלוסיה.

Trends News

פודקאסט ג׳וניור
יצא לכם כבר להיתקל בטרנד הביזארי של תינוקות עושים פודקאסט?
אם לא, אתם ודאי שואלים את עצמכם ״מה לעזאזל?!״
אז קודם כל, קחו סרטון לדוגמה שיעלה לכם חיוך ויעזור לכם להבין את אחד הטרנדים הביזארים שנראו בימי הסושיאל.

כמו כל טרנד בעולמות ה-AI, יש כאן אירוע מתגלגל – זה התחיל בטרנד קצרצר בארה״ב עם פלטפורמה שהופכת דמויות בסרטונים לתינוקות, משם המשיך לפלטפורמה שעושה ליפסינג איכותי ומסונכרן, ומשם הדרך לפודקאסט תינוקות כבר הייתה קצרה וברורה.
בשונה מטרנד ג׳יבלי או בובות הPOP שמילאו את הרשת בחודש שעבר, טרנד פודקאסט התינוקות הוא טרנד נישתי יותר, מהסיבה שהביצוע שלו הוא ממש לא נגיש לחובבנים. על מנת לייצר סרטון כזה צריך לשלב הרבה מאוד יכולות וכלים שונים של AI, מה שהופך את הטרנד הזה לטרנד של יוצרי תוכן איכותיים ולא לנחלת הכלל 🙂
והאמת, אנחנו עפים על טרנדים מהסוג הזה!

 

מי הם בומברדירו קרוקודילו וטרללרו טרללה?
תחזיקו חזק, אנחנו הולכים לדבר עכשיו על תופעה מאוד מאוד מאוד משונה, שזכתה לכינוי ״Italian Brainrot״ או בתרגום חופשי – ״ריקבון מוח איטלקי״.

מדובר בטרנד (לא חדש במיוחד…) שמציף את הרשת בחודשים האחרונים, המציג באמצעות בינה מלאכותית הכלאות לא צפויות בין חפצים לדמויות.
*לא יודעים איך לדמיין את זה? מוסיפים לכם תמונות למטה 🙂

קשה להסביר את מהות הטרנד ולעטוף אותו באמירות מקצועיות, הרי מדובר למעשה בטרנד שהוא נונסנס לחלוטין, כזה שתמצאו בקהילות נישתיות הומורוסיטיות ללא שום הסבר או הצדקה.
הדמויות עצמן זכו לשמות וכבר קיבלו עם הזמן אופי משל עצמם, ביניהם תוכלו למצוא את בומברדירו קרוקודילו (הכלאה בין תנין למטוס קרב), טרללרו טרללה (כריש עם שלוש רגליים ונעלי נייקי), ברר ברר פטאפים (הכלאה בין בבון לעץ) ועוד מוזרים וטובים אחרים.
"ריקבון מוח" (Brain Rot) או ״טמטמת״, הוא מונח שנבחר בשנה שעברה למילת השנה של הוצאת אוניברסיטת אוקספורד, והוא מתאר את ההשפעה השוחקת של גלילה אינסופית בתוכן אינטרנטי שטחי, רפטטיבי או פשוט חסר משמעות.
הטרנד הזה, שמו כן הוא, מייצג היטב את התיאור הזה, וזכה גם לתוספת ״איטלקי״ מאחר והדמויות האלו מגיעות תמיד עם שמות איטלקיים (מומצאים או אמיתיים), לצד סאונדים ויראליים ודיבוב איטלקי.

מקווים שעשינו סדר בבלאגן, למרות שאנחנו בספק. עזבו שטויות, קחו תמונות מצחיקות מתוך הטרנד:

 

עד כאן לבינתיים,

אין לנו ספק שבעוד חודש כשנציץ פה נצחק לעצמנו. החידושים הטכנולוגיים וקצב התיישנות הטרנדים מעולם לא היו בקצב גבוה כל כך. אבל זה מה שכל כך מופלא בתקופה ההיסטורית בה אנחנו חיים.
באותה נשימה, אנחנו מתרגשים לבשר שתכנית הרדיו שלנו ב-103fm, ״הפסקת פרסומות״, מציינת השבוע את תכניתה ה-50(!!!)
יום חמישי 05/06, שימו אוזן ❤️

סיימת? יש עוד לקרוא

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // ינואר 2025

שנה חדשה, טרנדים חדשים – פיצ׳רים חדשים באינסטגרם ובווצאפ, האם באמת סוגרים את טיקטוק? סדרות ותיקות יורדות מהמסך שלנו, הפשוטע מחפשת עבודה, איך תיק בירקין

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה //  יולי 2024

חודש יולי האחרון היה עמוס באירועים היסטוריים בלתי נשכחים: אירועי אולימפיאדת פריז המוצלחת בתולדות ישראל, הדרמות הפוליטיות בארה״ב, האיום המרחף מהתגובה האיראנית ועוד יותר מ-300

מייל הטרנדים של Salt&Pepper

טרנדים וכל מה שקורה // אפריל 2024

האביב בעיצומו, עם מזג האוויר המשתנה כך גם המורל הלאומי שלנו והתוכן אליו אנחנו נחשפים יום-יום. בנתיים אינסטגרם משיקה פיצ'רים חדשים, טרנד הגרילה המדומה הגיע